JAL 国際線の全乗客にコロナ補償、旅行中の新型コロナ陽性時に医療費や隔離費用で
日本航空(JL)は2020年12月11日、国際線利用者のすべてに「JALコロナカバー」を期間限定で付与すると発表しました。アリアンツトラベルと提携し、旅行中に新型コロナウイルス感染症が陽性判定された場合にかかる医療費,検査費,隔離費用を補償します。日本の航空会社による国際線を対象とした新型コロナのアシスタンスサービスは初めて。24時間対応の相談窓口も設置し、対象搭乗期間は2020年12月23日から2021年6月30日搭乗分、補償期間は第1区間(JAL国際線)搭乗日から31日間としています。
JAL to Provide All International Passengers with COVID Insurance, Covering Healthcare, Quarantine Costs
Japan Airlines (JL) announced on 11 December 2020 that all passengers in international flights will be provided with "JAL COVID-19 Cover." In cooperation with Allianz Travel, they will provide compensation for the cost of quarantine, testing, and healthcare for those diagnosed with COVID-19 during their travel. This marks the first such COVID-19 assistance for international flights from a Japanese airline. A 24-hour assistance service has been established, and the offer is valid for embarkations from 23 December 2020 to 30 June 2021, with the coverage period to last 31 days from boarding a JAL international flight.
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