キャセイ航空 航空券に「無料コロナ保険」を自動付与、旅先での医療費など補償

株式会社CSセンター

2020年12月10日 16:23

キャセイパシフィック航空(CX)はこのほど、フライトを予約すると自動的に付与される「無料コロナ保険」の提供を開始しました。アクサと提携し、旅先での新型コロナウイルス感染症に診断に関わる費用を補償します。期間は2021年2月28日まで。無料コロナ保険の対象範囲は、PCR検査や入院が必要となった場合、最大20万米ドル(約2084万円)まで補償し、予期せぬ隔離が必要になった際は、1名に対し1日あたり1000米ドル(約1万4000円)を最長14日間支給します。このほか、アクサによる24時間対応の緊急ホットライン(英語、中国語)、本国への送還・避難に関わる手配などのサービスも提供します。

Cathay Pacific to Provide "Free COVID Insurance" to All Bookings, Covering Healthcare at Destination

Cathay Pacific (CX) recently began offering free COVID Insurance automatically when reservations are made. In cooperation with AXA, they will give compensation for all costs associated with diagnosis of COVID-19 at the destination. The offer is valid until 28 February 2021. The free COVID-19 Insurance covers up to 200,000 USD in cases where PCR testing and hospitalization is required, and in the case of unforeseen quarantines will provide support of 1000 USD per day per person for up to 14 days. In addition AXA provides 24 hour emergency hotline (English, Chinese) providing arrangements for return to one's home country.

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